Partner serwisu
Drogi i autostrady

Warszawski wiadukt bez dojazdów otwarty po 12 latach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
17-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ursus/RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Warszawski wiadukt bez dojazdów otwarty po 12 latach
fot. Aneta Wachnicka - Zastępczyni Burmistrza Dzielnicy Ursus / Facebook
Wiadukt WD-64 w Ursusie w Warszawie doczekał się otwarcia. Obiekt powstał jako element podczas budowy Południowej Obwodnicy Warszawy, jednak przez 12 lat nie mógł zostać użytkowany, co sprawiło, że przez ten czas był obiektem drwin mieszkańców i internautów.

Obiekt, który wybudowała w 2013 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miał obsługiwać ruch lokalny i odciążać ulice, a budowana w tym samym czasie obwodnica miała przejąć ruch tranzytowy.

Tak się jednak nie stało. Drogi dojazdowe do wiaduktu miała wybudować warszawska dzielnica, jednak na jakiekolwiek działania trzeba było czekać aż cztery lata. Zadanie napotykało różne problemy m.in. przy pracach projektowych. W związku z tym na oddanie dróg dojazdowych umożliwiających wreszcie skorzystanie z „nowego” wiaduktu, na którym widać ząb czasu m.in. w postaci licznych graffiti, kierowcy czekali 12 lat.

Budowa została zrealizowana w etapach. Jak opisuje Aneta Wachnicka – zastępczyni burmistrza dzielnicy Ursus – najpierw powstała część infrastruktury drogowej, w tym rondo w pasie ulicy Orląt Lwowskich i fragmenty dróg do granicy Południowej Obwodnicy Warszawy. Następnie, kiedy było już możliwe wejście w granice POW, dzielnica przygotowała inwestycje i wybudowała fragmenty dróg od strony Warszawy i Piastowa. Prace ostatnich etapów inwestycji realizowanych od 2024 roku objęły budowę drogi dojazdowej do wiaduktu od ul. Orląt Lwowskich w Warszawie oraz budowę układu komunikacyjnego po wschodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Katowice, na terenie Miasta Piastowa. W ramach prac wykonano budowę drogi łączącej wiadukt nad linią kolejową z ul. Wincentego Witosa wraz z przebudową ulicy, rozbudowę ulicy Szarych Szeregów wraz z łącznikiem do ul. Wincentego Witosa oraz dojazdem do posesji przy ul. Poprzecznej, budowę drogi dla pieszych i drogi dla rowerów na przedłużeniu ul. Poprzecznej w kierunku wschodnim za ul. Wincentego Witosa. Po obydwu stronach wykonano infrastrukturę techniczną dróg, tj. oświetlenie, odwodnienie, oznakowanie drogowe oraz usunięto kolizje z infrastrukturą istniejącą w tym miejscu.

Dojazd kosztował Ursus 14,265 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA reaguje na raport NIK-u

Drogi i autostrady

GDDKiA reaguje na raport NIK-u

GDDKiA 17 września 2025

Koniec sporu? Uzupełniono wariant przebiegu obwodnicy Kalisza

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Damian Kelman 16 września 2025

Zobacz również:

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Damian Kelman 18 lipca 2025

Ponad dwa miliony dla Darłowa i Sławna na drogi dojazdowe

Drogi i autostrady

Lepszy dojazd do stacji Wrocław Wojnów Wschodni

Drogi i autostrady

Lepszy dojazd do stacji Wrocław Wojnów Wschodni

Magdalena Romanowska 11 grudnia 2019

Pozostałe z wątku:

GDDKiA reaguje na raport NIK-u

Drogi i autostrady

GDDKiA reaguje na raport NIK-u

GDDKiA 17 września 2025

Koniec sporu? Uzupełniono wariant przebiegu obwodnicy Kalisza

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Drogi i autostrady

Budowa S11 w Wielkopolsce przyspieszy? MI odpowiada

Damian Kelman 16 września 2025

Zobacz również:

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Drogi i autostrady

Więcej ekranów akustycznych na Południowej Obwodnicy Warszawy

Damian Kelman 18 lipca 2025

Ponad dwa miliony dla Darłowa i Sławna na drogi dojazdowe

Drogi i autostrady

Lepszy dojazd do stacji Wrocław Wojnów Wschodni

Drogi i autostrady

Lepszy dojazd do stacji Wrocław Wojnów Wschodni

Magdalena Romanowska 11 grudnia 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij